مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×


کیفیت نان های تولیدی زنجان رتبه برتر کشوری را دارد

 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: طبق گزارش مرکز پژوهش های غلات کشور، نان‌های تولیدی استان زنجان در تیرماه سالجاری رتبه اول و دوم را به لحاظ کیفیت در کشور کسب کرده است.
 
به گزارش واحد روابط عمومی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان، ولی‌اله زمانی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: بر این اساس نان لواش زنجان امتیاز 97.6، تافتان 100، نان بربری 98 و سنگک امتیاز 96.4 کسب و در مجموع در 2 بخش تافتان، بربری رتبه اول کشوری و در بخش سنگک پس از استان کرمان و در بخش لواش پس از استان البرز در رتبه دوم کشوری در تیرماه سالجاری را کسب کرده است.
 
وی ادامه داد: میانگین نمره کشوری کیفیت در نان لواش 88.08، تافتان 89.83 و بربری 84.95، و سنگگ 86.13 لحاظ می شود که میانگین امتیاز تمامی نان های تولیدی استان زنجان در تیرماه سالجاری نمره 98 کسب کرده است.
 
زمانی افزود: مرکز پژوهش های غلات کشور با توجه به استاندارد ۲۶۲۸ (روش آزمون نان های سنتی ) وضعیت کیفی نان های تولیدی در سطح کشور را بررسی و سپس نتایج را اعلام می کند. 
 
وی گفت: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده توسط مرکز پژوهش های غلات کشور تمامی نان های تولیدی استان زنجان رتبه اول و دوم را به لحاظ کیفیت در کشور کسب کرده است.
 
زمانی اظهار کرد: روش های تست بر انواع نان مبتنی بر یکنواختی، عاری از هر گونه برآمدگی و فرو رفتگی غیر عادی انجام می گیرد و در این میان فرم و شکل نامتقارن نان، پارگی زیاد و از بین رفتن قسمتی از نان از عوامل کاهش امتیاز محسوب می شود.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان افزود: سطح رویی نان نیز باید دارای پوسته ظریف و یکنواخت بوده، حالت چرمی نداشته باشد که عوامل کاهش دهنده امتیاز در این بخش نیز سوختگی سطح فوقانی نان، خمیری بودن و پارگی و یکنواخت نبودن به شمار می رود.
 
وی بیان کرد: ویژگی های سطح زیرین نان نیز باید یکنواخت و عاری از علائم سوختگی، خمیری و پارگی باشد و عوامل کاهش دهنده امتیاز نیز در این بخش سوختگی و خمیری بودن، پارگی و چین و چروک و سطح غیر عادی است.
 
ولی اله زمانی با اشاره به اینکه رنگ نان نیز باید طبیعی باشد و غیر طبیعی شدن رنگ نیز موجب کاهش امتیاز می شود، ادامه داد: بخش دیگر مورد توجه در نان، بافت نان است که باید به راحتی و در اثر کشیدن پاره شده و راحت لقمه شود و از طرف دیگر قابل جویدن باشد.
 
وی افزود: خشک و سفت بودن نان، گلوله شدن و تبدیل به توده خمیری و چسبیدن آن به دهان و دندان موجب کاهش امتیاز در این بخش می شود.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان بیان کرد: عطر و بو نیز از جمله شاخص ها در پخت به شمار می رود که نان باید دارای بوی معطر مخصوص و عاری از طعم و مزه غیر عادی باشد و در این میان طعم تند و زننده، شور و تلخ موجب کاهش امتیاز می شود.
 
زمانی ادامه داد: این شاخص ها با توجه به استاندارد ۲۶۲۸ بررسی می شود و علاوه بر موارد یاد شده چهار مورد ناپذیرفتی نیز شامل جوش شیرین (بی کربنات سدیم) است که استفاده از آن و در آرد خبازی ها و خمیر نان های سنتی غیر مجاز است.
 
وی اظهار کرد: بلانکیت (جوهر قند)، مواد خارجی مانند سنگ و شن و کپگ زدگی در نان مجاز نیست و جز ناپذیرفتنی ها محسوب می شود.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان افزود: بر این اساس امتیاز بین ۹۰تا ۱۰۰ خیلی خوب، ۸۰تا ۹۰ خوب،۶۰ تا۸۰ متوسط، کم تر از ۶۰ نیازمند ارتقای کیفی طبقه بندی می شود.
کد خبر : 73/1402
 
لینک اخبار اداره کل غله و خدمات بازرگانی در پورتال زنجان:
https://b2n.ir/q70661
06 شهریور 1402 وحید اکبری 404
1 رای

مطالب مرتبط :

بالاترین نمره کیفیت نان کشور در کارنامه استان زنجان پخت نان با کیفیت برای شهروندان و مسافرین محترم نوروزی پخت نان با کیفیت برای شهروندان و مسافرین محترم نوروزی پخت نان با کیفیت برای شهروندان و مسافرین محترم نوروزی تلاش همگانی برای افزایش کیفیت و رضایتمندی قُوت غالب مردم استان رصد و پایش عملکرد کارخانجات آردسازی استان زنجان در جهت ارتقای کیفیت آرد زنجان حائز رتبه نخست کیفیت نان سنتی کشور شد کیفیت نان ارتباط مستقیم با فعالیت ارگانهای نظارتی دارد کیفیت نان استان زنجان صدر نشین کشور کیفیت نان های تولیدی زنجان رتبه اول تا سوم کشوری را دارد کیفیت نان های تولیدی زنجان رتبه برتر کشوری را دارد کیفیت نانهای تولیدی استان همچنان در صدر رتبه کشوری نمره‌ی کامل کیفیت به نام تافتون زنجان ثبت شد استفاده از روش تشویق و تنبیه برای ارتقای کیفیت نان در نانوایی‌های استان زنجان احراز رتبه یک نان با کیفیت در استان زنجان ارتقای کیفیت نان تولیدی در زنجان / آموزش 1800 نفر نانوا استان زنجان در تولید انواع نان با کیفیت رتبه‌های برتر کشوری را دارد افزایش مهارت تولیدکنندگان نان نقش مهمی در ارتقاء کیفیت نان دارد اهمیت نان در کشور مغفول مانده است‏/ انجام کارهای پژوهشی برای سنجش کیفیت نان زنجان بازرسی از کارخانجات آرد سازی در جهت ارتقای کیفیت آرد بذر مناسب و هدایت کشاورزان از دلایل افزایش کیفیت گندم بربری زنجان صدرنشین جدول بررسی کیفیت نان پخت نان با کیفیت برای شهروندان و مسافران نوروزی در زنجان پخت نان با کیفیت برای شهروندان و مسافرین نوروزی استان زنجان تاثیرگذاری فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی در ارتقای کیفیت تولید آرد تولید نان با کیفیت در گرو پخت صنعتی خرید روزانه دو هزار تن گندم از کشاورزان زنجانی/کیفیت گندم خوب است زنجان رتبه نخست پخت نان باکیفیت کشور را کسب کرد شرکت غله زنجان در زمینه کیفیت انواع نان ها رتبه های نخست را دارد فعالیت نانوایی های زنجان در بحث نان با کیفیت عالی بود کیفیت آرد استان زنجان قابل قبول است کیفیت آرد کارخانجات استان زنجان افزایش می‌یابد کیفیت انواع نان در زنجان رتبه برتر کشوری را کسب کرد کیفیت انواع نان در زنجان مطابق با استانداردهای ملی سنجش می شود
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025