مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

رسول منصوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سنجش کارشناسی کیفیت نان در این استان مطابق با استاندارد 2628 (روش آزمون نان های سنتی) انجام می شود.
وی اظهار کرد: این استاندارد در ارتباط با تعیین ویژگی های فیزیکی، شیمیایی، روش عرضه، نمونه برداری و روش های آزمون انواع نان های سنتی متداول شامل سنگک، بربری، تافتون و لواش که به صورت دستی و یا ماشینی در واحدهای نانوایی تهیه و عرضه می شود را در بر می گیرد.
منصوری افزود: با توجه به این استاندارد، نان باید دارای رنگ طبیعی مخصوص به خود بوده و عاری از سوختگی غیرعادی باشد و علاوه بر آن نیز نان باید دارای پخت کافی و یکنواخت بوده و حالت خمیری نداشته باشد.
وی بیان کرد: نان باید دارای پوسته ظریف بوده و حالت چرمی نداشته باشد، دارای ضخامت یکنواخت و عاری از پارگی و بریدگی غیر عادی باشد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان ادامه داد: نان هنگام عرضه نیز نباید بیات و دارای بو و مزه غیر عادی باشد.
وی با اشاره به اینکه مواد غیرمتعارف در پخت انواع نان نباید مورد استفاده قرار گیرد، ابراز کرد: جوش شیرین، وجود مواد خارجی شامل، سنگ، شن، بقایای حشرات، مو و غیره و همچنین کپک زدگی نان از مواردی است در انواع نان ها نباید وجود داشته باشد.
منصوری خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده موارد غیرمجاز در نان های تولیدی، نمونه نان فاقد کیفیت ارزیابی و با متخلف برخورد می شود.
بر اساس آخرین سنجش کارشناسی کیفیت نان در مرکز پژوهش های غلات کشور، تمامی نان های تولیدی در استان زنجان طی ماه های اسفند سال 94 و فروردین امسال رتبه اول را به لحاظ کیفیت در کشور کسب کرد

http://www.irna.ir/zanjan/fa/News/82106116/

20 خرداد 1395 وحید اکبری 2065
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025