مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×


نرخ جدید ذخیره سازی گندم در سال 1401 اعلام شد

 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: طبق اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، نرخ جدید ذخیره سازی گندم در سال 1401 اعلام شد.
 
به گزارش واحد روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: کارمزد ماهیانه ذخیره سازی گندم در مراکز بخش خصوصی از تاریخ 1 فروردین 1401 بر اساس رتبه بندی درجه یک و دو جهت اجرا ابلاغ شد.
 
 وی عنوان کرد: کارمزد ذخیره سازی گندم اعم از کارخانه و غیرکارخانه با رتبه درجه یک برای سیلوهای بتنی به ازای هر کیلوگرم 141ریال و برای سیلوهای فلزی به ازای هر کیلوگرم 138 ریال و با رتبه درجه دو برای سلیوهای بتنی به ازای هر کیلوگرم 126ریال و برای سیلوهای فلزی به ازای هر کیلوگرم 123 ریال در نظر گرفته شده است.
 
زمانی گفت: نرخ سیلوهای بتنی و فلزی در کارخانجات و غیر کارخانجات بر حسب نوع سازه یکسان در نظر گرفته شده است و هرگونه تغییر کارمزد ذخیره سازی در انبار نسبت به سال 1400 منوط به افزایش و اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می باشد.
 
وی بیان کرد: استان زنجان با دارا بودن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم به میزان بیش از 500 هزارتن توسط مراکز ملکی و خصوصی، یکی از مهم ترین ذخایر کالاهای اساسی در استان به عنوان اصلی‌ترین زیرساخت‌ مؤثر در تأمین امنیت پایدار غذایی را در اختیار دارد.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: ظرفیت موجود ذخیره‌سازی در قالب 16 مرکز استاندارد و نیمه مکانیزه ذخیره گندم در قالب سیلوهای فلزی و بتنی و انبارهای مکانیزه با امکان نگهداری بلندمدت و کوتاه‌مدت است.
 
 وی اظهار کرد: با توجه به مصرف گندم استان زنجان به میزان حدود 150هزارتن در هر سال، ظرفیت خالی ذخیره‌سازی می‌تواند با واردات موقت گندم و ایفای نقش پایانه‌ای برای تبادل منطقه‌ای این محصول استراتژیک، ضمن ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت، فرصت‌های جدید شغلی و اشتغال‌زایی را نیز برای استان به همراه داشته باشد.
 
زمانی خاطرنشان کرد: جهت تامین امنیت غذایی پایدار و تسریع در امر تولید آرد استان زنجان، نیمی از گندم ذخیره سازی شده در سیلوهای کارخانجات آردسازی استان زنجان نگهداری می شود.
کد خبر : 101/1401
03 آذر 1401 وحید اکبری 1159
2 رای

مطالب مرتبط :

Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025