مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
رسول منصوری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فضای ذخیره سازی گندم این استان در چهارسال گذشته دستخوش تغییراتی شد بطوری که در سال 92 یک سیلوی روز باز 100 هزار تنی ولایت سلطانیه و 270 هزار تن سیلوی مسقف
در چرخه فعالیت قرار داشت و با توجه نیاز این استان نسبت به احداث سیلوهای فلزی اقدام شد.
وی اعلام کرد: هم اکنون و با اقدام های انجام گرفته هشت شهرستان این استان سیلوی ذخیره سازی گندم دارند و این میزان نیز در حال افزایش است.
منصوری خاطرنشان کرد: امسال هم سیلوی 50 هزار تنی ماهنشان و 70 هزار تنی خدابنده افتتاح خواهد شد که در مجموع فضای ذخیره سازی گندم این استان تا پایان سال جاری به 620 هزار تن می رسد که این فضا نیاز 20 ساله استان را تامین خواهد کرد.
این مسئول اعلام کرد: پیش از سال 91 این استان 11 هزار تن گندم خرید و برای جبران کسری این محصول راهبردی نسبت به واردات آن از طریق شرکت بازرگانی دولتی اقدام می کرد و به نوبه خود گلوتن بسیار بالایی داشت.
وی اظهار کرد: از سال 92 و با روی کار آمدن دولت یازدهم رویکرد جدیدی در تولید و خرید گندم در سطح کشور بوجود آمد به طوری که در مدت یاد شده در این استان 168 هزار تن از این محصول خریداری شد و این روند نیز در سال 93 روند افزایشی داشت و به 220 هزار تن رسید.
منصوری خاطرنشان کرد: در سال 94 نیز 232 هزار تن گندم در این استان خریداری شد که این میزان در سال گذشته با 353 هزار تن رسید و در واقع یک رکورد محسوب می شد.
وی بیان کرد: در مجموع می توان گفت طی چهارسال دولت یازدهم 964 هزار گندم از کشاورزان این استان به مبلغ 12 هزار میلیاردریال خریده شد.
*** فعالیت 110 واحد سنگگی در دولت یازدهم
وی با اشاره به گسترش واحدهای نانوایی با هدف دسترسی بهتر مردم برای خرید انواع نان ادامه داد: با آزاد سازی20 درصد واحدهای نانوایی در سطح کشور 80 درصد خبازی ها به صورت یارانه ای و 20 درصد باقمیانده به صورت آزاد فعالیت کردند و در این میان شمار واحدهای سنگگی بسیار محدود بود.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: این استان با هدف ایجاد رقایت و دسترسی راحتی، ایجاد واحدهای سنگگی را در دستور کار خود قرار داد و هم اکنون110 واحد در این بخش فعالیت می کنند و خدمات لازم را به مردم ارائه می کنند.
وی بیان کرد: هم اکنون در این استان 1100 واحد نانوایی یارانه بگیر و 500 واحد به صورت آزاد فعالیت می کنند و در مناطق مختلف مشغول خدمات رسانی هستند.

*** فعالیت 6 کارخانه تولید آرد در استان زنجان
منصوری خاطر نشان کرد: طی سال گذشته و با حضور مسئولان استانی و کشوری کارخانه آرد سلطانیه این استان افتتاح شد که با راه اندازی این واحد، تعداد کارخانه های تولید آرد در این استان به 6 واحد رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: کارخانه های آرد این استان با 20 درصد ظرفیت آرد یارانه ای تولید می کنند که توجه دولت به آرد آزاد می توان ظرفیت تولید این کارخانه ها را به مراتب افزایش داد.
به گفته این مسئول این استان طی چهار سال گذشته به لحاظ کیفیت نان رتبه های اول تا سوم کشوری را کسب کرده که این کار بر اساس اعلام مرکز پژوهش های غلات کشور انجانم می گیرد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان خاطر نشان کرد: بر این اساس کیفیت نان این استان در بین 31 استان کشور رتبه های برتر را کسب کرده ،به طوری که نان های بربری، سنگگ و نافتون رتبه اول و لواش رتبه سوم را کسب کرده است.
به گفته ی ، این مسئول برای اولین بار در این استان و طی سال جاری مجوز 50 هزار تن صادرات گندم این استان اخذ شده و این مهم تحولاتی را ایجاد خواهد کرد.
http://www.irna.ir/zanjan/fa/News/82580158/
09 تیر 1396 وحید اکبری 1966
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025