مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×


قیمت نان در استان زنجان تغییری نمی‌کند/ واسطه‌ها، دلالان و قاچاقچیان حوزه آرد و نان حذف می‌شوند

 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اعلام جزئیات طرح جدید عرضه نان با کارت‌های بانکی در استان زنجان گفت: در این طرح قیمت نان به هیچ عنوان افزایش نمی‌یابد و با اجرای این طرح واسطه‌ها، دلالان و قاچاقچیان حوزه آرد و نان حذف خواهند شد.
 
به گزارش واحد روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، ولی اله زمانی با بیان اینکه اجرای طرح جدید توزیع و فروش نان تا روز عید فطر قطعی نشده بود، اظهار کرد: در روز عید فطر نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجری این طرح یعنی بانک سپه کشور، با استاندار زنجان و تیم اقتصادی استان جلسه ای تشکیل دادند و نحوه اجرا و نرم افزار اجرایی این طرح در این جلسه تشریح شد.
 
وی با بیان اینکه اکنون بستر سازی اجرای این طرح در حال پیگیری است، تصریح کرد: فعلاً زمان دقیق اجرای این طرح در استان زنجان مشخص نیست.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه تا زمانی که تمامی شرایط لازم برای اجرای این طرح مهیا نشده است این طرح اجرا نخواهد شد، عنوان کرد: همچنین تا وقتی که تمامی ابهامات، مشکلات، جنبه‌های مختلف این طرح بررسی و مرتفع نشده این طرح اجرا نخواهد شد.
 
وی با بیان اینکه شهروندان با استفاده از تمامی کارت های بانکی می‌توانند مانند گذشته نان را خریداری کنند، ادامه داد: در این طرح برای خرید نان کارت های بانکی سرپرست و تمام اعضای خانواده امکان خرید نان محیا شده است.
 
زمانی با بیان اینکه افرادی که به هر دلیلی یارانه آنها قطع شده است و یا یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد با کارت بانکی مانند گذشته می‌توانند نان تهیه کنند، افزود: شهروندان نان را در زمان اجرای طرح به همان قیمتی که الان خریداری می‌کنند تهیه خواهند کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان قیمت نان افزایش نخواهد یافت، خاطر نشان کرد: این هجمه رسانه‌ای که علیه این طرح اتفاق افتاده است متاثر از افرادی است که با اجرای این طرح متضرر می‌شوند.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه واسطه‌ ها، دلالان و قاچاقچیان با اجرای این طرح متضرر می‌شوند، ابراز کرد: این طرح در جلوگیری از ایجاد رانت و قاچاق آرد بسیار موثر است و به همین دلیل است که واسطه ها، دلالان و قاچاقچیان به دنبال زیر سوال بردن این طرح هستند.
 
وی با بیان اینکه اجرای این طرح مزایای بسیار زیادی دارد و به نفع مردم است، تصریح کرد: یکی از مزایای این طرح این است که یارانه اختصاص یافته برای نان به جیب نانوا خواهد رفت و در همین راستا نانوا مجبور به ارتقاء کیفیت نان است.
 
زمانی با بیان اینکه با اجرای این طرح نانوا نمی‌تواند گرانفروشی و کم فروشی کند چراکه چرخه فروش نان سیستمی است، عنوان کرد: در سیستم کارتخوان جدید مخصوص نانوایی‌ها که تولید شده است در آن سیستم، قیمت انواع نان مشخص و تمهیدات لازم در خصوص فروش نان دیده شده است.
 
وی با بیان اینکه در این سیستم نان سبوس دار، کنجد دار، بزرگ یا کوچک بودن نان در نظر گرفته شده و تمهیدات لازم جهت خرید و فروش نان دیده شده است، ادامه داد: هیچ اتفاق خاصی در خصوص میزان فروش، خرید، قیمت نان در استان اتفاق نخواهد افتاد و هدف دولت از اجرای این طرح هدفمند شدن یارانه ها و جلوگیری از قاچاق و سوء استفاده ها و دلالی هاست.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان مردم در تهیه نان با مشکل مواجه نخواهند شد، افزود: هر کیسه آرد اکنون به قیمت ۳۵ هزار تومان به نانواییها فروخته می شود در حالیکه یک کیسه آرد به قیمت ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان در بازار آزاد معامله می شود.
 
وی با بیان اینکه به هیچ عنوان در تامین نان مردم مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اگر این طرح در استان زنجان و متعاقب آن در کشور با موفقیت اجرا شود یک اتفاق بزرگی در راستای صیانت و حراست از بیت المال و مصرف آرد و گندم افتاده است.
 
زمانی با بیان اینکه متاسفانه چندین سال است که رانت‌خواران و لالان در این حوزه فعالیت دارند، ابراز کرد: اگر احساس شود که مردم در تهیه نان با اجرای این طرح دچار مشکل می‌شوند دولت و مقام عالی استان اجازه اجرای این طرح را نخواهند داد.
 
وی با بیان اینکه قضیه آرد و نان بسیار حساس است، تاکید کرد: با توجه به اینکه نان قوت غالب مردم است؛ دولتمردان اجازه هیچگونه کوتاهی در این کار را به خود نخواهند داد.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه محدودیتی برای مردم در خرید نان وجود ندارد و میزان مصرف نان مردم مشخص است، تصریح کرد: دستگاه کارتخوان جدید مخصوص نانوایی‌ها از هفته آینده به استان وارد می شود و تمامی نانوایی‌ها به این کارتخوان های جدید مخصوص نانوایی مجهز می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح نظارت های لازم انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: تمامی مسائل و تمهیدات برای جلوگیری از بروز فساد مانند همدستی نانوا با شهروندان و خرید سوری نان یا همدستی نانوا با کارخانه تولید آرد و... دیده شده است.
 
زمانی با بیان اینکه در خرید نان توسط مردم هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد تا مردم در تامین نان مورد نیاز خود دچار مشکل نشوند، تاکید کرد: در کنار این عدم محدودیت ابزارهای نظارتی و کنترلی لازم را در نحوه خرید و فروش نان و آرد وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح نانوا آرد را به قیمت آزاد تهیه می‌کند و یارانه آرد به ازای فروش نان به حساب نانوا واریز می‌شود، ابراز کرد: با اجرای این طرح قاچاق آرد منتفی است.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه تهیه و تامین نان شهروندان دغدغه اصلی مسئولان است، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح شهروندان هیچگونه دغدغه‌ای و مشکلی در خصوص تأمین نان نخواهند داشت.
 
وی با بیان اینکه تمهیداتی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: در زمان اجرای طرح نیز طبیعتاً تمهیدات دیگری  دیده خواهد شد./

کدخبر:18/1401
لینک اخبار اداره کل غله و خدمات بازرگانی در پورتال استانداری زنجان

 
18 اردیبهشت 1401 وحید اکبری 3454
6 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025