مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
                                                                     

1- شرکت بازرگانی دولتی ایران بر اساس تکالیف قانونی مقرر شده وظیفه تامین ذخایر راهبردی کالاهای اساسی کشور از جمله برنج رابه عهده دارد که در همین ارتباط بارعایت کلیه استانداردهای داخلی و بین المللی به واردات برنج اقدام کرده و کلیه محموله های وارداتی پس از تایید دستگاه های مسئول از جمله سازمان های غذاودارو و استاندارد از مبادی ورودی به انبارهای سراسر کشور برای ذخیره سازی و توزیع ارسال می شود.
2- قیمت فروش برنج های تایلندی مورد اشاره کمتر از قیمت تمام شده کالا در زمان واردات این کالا بوده و هدف دولت از عرضه این نوع برنج با قیمت حمایتی و پایین تر از قیمت تمام شده واردات آن، حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه بوده است. این در حالی است قیمت تمام شده این نوع برنج در حال حاضر در مبادی ورودی کشور نزدیک به هر کیلوگرم 165 هزار ریال و با اعمال هزینه ئهای مربوط به حمل و نقل و سودهای متعارف عمده و خرده فروشی قیمت مصرف کننده آن 190 هزار ریال خواهد بود؛ ضمن این که تاریخ تولید درج شده در کیسه های برنج مربوط به 3 و 4 ماه پیش می باشد که در گزارش منتشر شده 4 سال عنوان شده است.
3- برنج های تایلندی تحت دو واریته درجه B و معطر(هومالی) وارد کشور می شوند و به هیچ عنوان واریته درجه B برنج بی کیفیت و نامرغوب محسوب نمی شود و درجه B صرفا با نوع معطر آن متفاوت است.
4-تمام برنج هایی که از محل ذخایرراهبردی در شبکه های منتخب توزیع در حال توزیع می باشد قبل از ورود به سطح عرضه دارای گواهی های کنترل کیفی لازم بوده و برنج های اشاره شده در گزارش دارای هفت ماه تاریخ مصرف می باشد.
07 اسفند 1400 وحید اکبری 714
15 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025