مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران همواره به عنوان بازوی توانمند دولت در انجام وظایف حاکمیتی تهیه و تامین، خرید، ذخیره‌سازی و توزیع کالاهای اساسی کشور مطرح بوده و با برخورداری از تجربیات و امکانات فراوان و بدنه کارشناسی قوی، یکی از برندهای شناخته شده و معتبر جمهوری اسلامی ایران در بازار جهانی کالاهای اساسی به شمار می‌رود.

شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، بسیاری از چالش‌ها و بحران‌های مرتبط با کمبود کالاهای اساسی و پر مصرف کشور در طول سالیان گذشته به سر پنجه تدبیر، توانمندی و اعتبارات بین‌المللی این شرکت مرتفع شده است.

پس از ادغام‌های مختلف معاونت بازرگانی و انحلال شرکت غله در برهه‌های زمانی متعدد در خرداد ماه سال ۱۳۹۸ شرکت غله به وزارت صمت انتقال یافت و همه شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناطق ۱۴ گانه کشور منحل شده و به اداره کل تبدیل و همچنین از وزارت جهاد کشاورزی منفک و به وزارت صنعت، معدن و تجارت ملحق شدند،که در سال ۱۴۰۰ بر اساس مصوبه هیات دولت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران مجددا زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی مغشول به فعالیت است.
اتخاذ سیاست‌های مناسب و کاربرد روش‌های صحیح در زمینه ارائه خدمات بازرگانی و ایجاد تأسیسات مربوط به کالاهای اساسی، حساس و ضروری و بهسازی امکانات و خدمات موجود و گسترش آن در سطح کشور به منظور بهبود امور مربوط به تامین و خرید، نگهداری، بسته‌بندی، پخش و توزیع و سایر موارد مرتبط با کالاهای اساسی و تشویق و راهنمایی بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در موارد مذکور از جمله اهداف شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران است.نقش و جایگاه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در انجام ماموریت‌های بخش بازرگانی کشور شامل تهیه و تامین کالاهای اساسی و استراتژیک از جمله گندم، برنج، روغن خام و شکر خام و ...، بهسازی امور مربوط به خرید، ذخیره‌سازی و نگهداری و توزیع کالاها و نظارت کامل بر اجرای این امور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و بیانگر حضور فعال شرکت بازرگانی دولتی ایران در عرصه اقتصادی کشور است.

19 مهر 1400 وحید اکبری 645
21 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025