مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
به گزارش ایرنا، گندم محصول راهبردی کشورها به شمار می رود که به واسطه تلاش کشاورزان در تولید این محصول استان زنجان خودکفا بوده و حتی بخشی از مازاد بر نیاز آن نیز به 6 استان کشور که تولید کمتری دارند ارسال می شود.
طی سال های گذشته پرداخت مطالبات گندمکاران بابت فروش تضمینی با تاخیر انجام می شد که امسال این تاخیر با اقدامات و برنامه ریزی های به موقع رفع شد و از سوی دیگر افزایش تولید خستگی را از تن این قشر زحمتکش بیرون کرد.

** تولید گندم در زنجان 130 درصد رشد یافته است
مدیرامور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: در سال زراعی 96 – 97 میزان تولید گندم در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 120 تا 130 درصد و در خرید تضمینی نیز 130 درصد رشد یافته است.
حسین عامری افزود: در سال زراعی 96 – 97 میزان تولید گندم استان زنجان به 500 هزار تن رسید.
وی، علت افزایش تولید گندم در سالجاری را کوددهی به موقع، تغذیه مناسب، استفاده از بذرهای متنوع با ارقام مناسب و حمایت از کشاورزان در پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون و سرمایه در گردش برشمرد.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان زنجان نیز از حمایت از گندمکاران استان خبرداد و یادآوری کرد: 100 درصد سهمیه کود مورد نیاز تامین و میان این قشر توزیع شد.
عبدالحسن ادیبان تاکید کرد: تامین بذر اصلاح شده، توزیع کود و اقدامات ترویجی همراه با همکاری گندمکاران موجب افزایش تولید این محصول راهبردی در استان زنجان شده است.
مدیرفنی و سرپرست کمیته خرید گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان یادآوری کرد: از ابتدای تیر امسال تاکنون 445 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.
به گفته ستار رحمنی، ارزش ریالی این میزان محصول خرید شده پنج هزار و 900 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: 51 هزار محموله گندم در 38 سیلوی استان زنجان تخلیه شده است.
مدیر فنی و سرپرست کمیته خرید گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان، ظرفیت فعلی سیلوهای استان را 550 هزار تن بیان کرد و افزود: پیش بینی می شود که 10 هزار تن گندم دیگر تا پایان شهریور جاری از کشاروزان خریداری شود.
رحمنی اضافه کرد: 50 هزار تن از گندم تولیدی نیز برای خودمصرفی کشاورزان و استفاده بذر خواهد بود.

** 2هزار و 900 میلیارد ریال بابت مطالبه گندمکاران زنجانی پرداخت شد
مدیر ستادی بانک کشاورزی در استان زنجان گفت: با این میزان پرداختی 50 درصد از مطالبه گندمکاران در زنجان پرداخت شد و 2 هزار و 946 میلیارد ریال دیگر باقی مانده نیز تا پایان مهر امسال با تخصیص اعتبار از سوی دولت به حساب کشاورزان واریز می شود.
جواد صمدی تاکید کرد: امسال رضایت کامل گندم کاران استان زنجان به لحاظ پرداخت به موقع مطالبات آنها محقق شده و از این لحاظ هیچ نگرانی وجود ندارد.
یکی از گندمکاران زنجانی با رضایتمندی از پرداخت به موقع مطالبه خود بابت فروش گندم به مراکز خرید افزود: پرداختی ها امسال نسبت به سال گذشته قابل مقایسه نیست.
سیدجواد موسوی یادآوری کرد: سال گذشته تسویه حساب با کشاورزان با تاخیر زیادی انجام شد و حتی برای پرداخت دستمزد کارگران نیز در تنگنا بودیم.
وی تولید گندم خود در سال زراعی جاری را یکهزار و 300 تن و سال گذشته را نیز 900 تن بیان کرد.
این گندمکار زنجانی علت افزایش تولید را بارندگی های مناسب در فصل بهار دانست.
حسین محمدی، یکی دیگر از گندمکاران زنجانی افزود: جهادکشاورزی هیچ اقدام و خدماتی برای افزایش تولید گندم برای کشاورزان انجام نداده است.
وی تاکید کرد: افزایش تولید گندم ناشی از زحمات خود کشاورزان است.
این گندمکار یادآوری کرد: تاکنون 50 درصد از مطالبه خود بابت تحویل گندم به سیلوها را دریافت کرده ام و پرداختی ها امسال نسبت به سالهای گذشته بسیار بهتر انجام می شود.
http://www.irna.ir/zanjan/fa/News/83024440
17 شهریور 1397 وحید اکبری 1802
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025