مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
به گزارش ایرنا، برای نخستین بار در استان زنجان کشت دانه های روغنی کلزا و گلرنگ از سال 74 در سطح یک هکتار از زمین های کشاورزی انجام شد.
هم اکنون 2 هزار و 437 هکتار از زمین های استان زنجان توسط یکهزار و 250 کشاورز زیر کشت دانه های روغنی کلزا و گلرنگ رفته است.
قرار گرفتن محصول کلزا در تناوب با غلات و ارتقای 15 تا 20 درصدی کشت محصول گندم در زمین کشت شده دانه روغنی، بهره گیری از بارندگی های زمستان با توجه به خشکسالی، استفاده از آب اضافی زمین برای محصول دیگر از مزیت های کشت این دانه روغنی است.
برداشت زودتر کلزا و آماده شدن زمین برای کشت محصولات دیگر از مزیت های دیگر کشت این دانه روغنی به شمار می رود.

** امسال 2 هزار و 712 تن دانه روغنی کلزا و گلرنگ به صورت تضمینی خریداری می شود
مدیر فنی و سرپرست کمیته خرید گندم استان زنجان اعلام کرد: امسال 2 هزار و 31 تن دانه روغنی کلزا و 681 تن گلرنگ از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خرید می شود.
ستار رحمنی اظهار کرد: سال گذشته 813 تن دانه روغنی از کشاورزان استان زنجان خریداری شد که 717 تن از آن کلزا و مابقی نیز گلرنگ بود.
به گفته وی، هر کیلوگرم کلزا را 28 هزار و 665 ریال و گلرنگ نیز 26 هزار و 186 تن خریداری می شود.
وی تاکید کرد: پرداخت هزینه کشاورزان بابت فروش تضمینی دانه های روغنی همزمان با سراسر کشور انجام می شود.

** تولید گلرنگ در زنجان 17 برابر نسبت به سال گذشته رشد یافت
مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان پیش از این گفته بود: تولید دانه روغنی گلرنگ در این استان طی سال زراعی 96 – 97 با 700 تن ، 17 برابر میزان تولید مدت مشابه سال قبل شد.
حسین عامری یادآوری کرد: در سال زراعی 96 – 95 در سطح 140 هکتار از زمین های کشاورزی استان 40 تا 50 تن گلرنگ برداشت شده بود.
به گفته وی، امسال وضعیت کشت گلرنگ در استان زنجان بسیار مطلوب بوده و کشت آن از سوی کشاورزان مورد استقبال قرار گرفته است.
مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، از رشد 90 درصدی تولید کلزا در استان خبرداد و گفت: بر اساس برآورد اولیه، طی سال زراعی جاری در استان یکهزار و 500 تن از این محصول برداشت می شود.
عامری خاطرنشان کرد: طی سال زراعی 96 – 95 در استان زنجان 793 تن دانه روغنی کلزا تولید و به کارخانه های روغن کشی ارسال شده بود.

** خرید تضمینی دانه های روغنی در زنجان آغاز شده است
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: از هفته نخست خرداد تاکنون 139 تن دانه روغنی کلزا در روستای دستجرده شهرستان طارم خریداری شده است.
محمد ایزدی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب طارم خرید تضمینی کلزا در این شهرستان آغاز شده است.
وی ادامه داد: امسال هشت مرکز خرید تضمینی کلزا و گلرنگ در استان زنجان فعال شده است.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: خرید دانه های روغنی از کشاورزان این استان از سال گذشته به منظور خودکفایی کشاورزان و حمایت از این قشر زحمتکش آغاز شده است.
به گفته وی، دانه های روغنی خریداری شده از کشاورزان استان زنجان بلافاصله به کارخانه های روغن کشی ارسال می شود.
ایزدی اظهار کرد: سال گذشته 794 تن محصول کلزا و 20 تن گلرنگ از کشاورزان استان زنجان به صورت تضمینی توسط شرکت غله خریداری شد که این میزان کلزا در سال 95 حدود 336 تن بود.
وی تاکید کرد: مطالبه کشاورزان به لحاظ فروش تضمینی 794 تن کلزا 21 میلیارد و 243 میلیون ریال و گلرنگ نیز 508 میلیون ریال بود که پرداخت شد.
http://www.irna.ir/zanjan/fa/News/82949245
01 تیر 1397 وحید اکبری 1631
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025