مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
محمد ایزدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سنجش کیفیت انواع نان های مورد مصرف توسط مرکز پژوهش های شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی ایران هر 2 ماه یک بار انجام می شود.
وی یادآورشد: طی آبان امسال، زنجان با 100 نمره کامل رتبه نخست کیفیت نان تافتون را در بین دیگر استان های کشور بدست آورد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان با بیان اینکه سنگک، بربری، تافتون و لواش نان های سنتی به شمار می رود، گفت: مصرف کنندگان این ماده غذایی انتظار افزایش کیفیت دارند که باید با برنامه ریزی و مدیریت مطلوب پاسخگوی نیاز آنها بود.
ایزدی اظهارکرد: کل نمونه های نان مورد ارزیابی در آبان 731 عدد شامل 89 نمونه نان سنگک، 210 نمونه نان بربری، 205 نمونه تافتون و 227 نمونه نان لواش بود.
وی ادامه داد: مقایسه نمره کیفیت نان در واحدهای نانوایی نشان داد دامنه میانگین نمره کیفیت نان سنگک، بربری، تافتون و لواش 80 تا 85 از 100 نمره بود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان گفت: مقایسه میانگین نمره کیفیت انواع نان در واحدهای نانوایی طی مهر و آبان امسال نشان می دهد کیفیت نان از روند به نسبت ثابتی برخوردار بوده است
ایزدی افزود: بر اساس استاندارد شماره 2628 نانهای سنتی، شکل نان، ویژگی های سطح رویی و زیرین، رنگ، بافت، قابلیت جویدن، عطر و بو و طعم از موارد مورد بررسی در کیفیت نان است.
وی ادامه داد: موارد غیرقابل پذیرش بر اساس استاندارد 2628 مواد خارجی، جوش شیرین و کپک زدگی است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان گفت: با سنجش کیفیت بستر رقابت برای توسعه و افزایش کیفیت این ماده غذایی پر مصرف و با اهمیت در سبد غذایی خانوارها فراهم شده است.
به گزارش ایرنا، استان زنجان 612 واحد نانوایی فعال دارد که از این تعداد 362 واحد لواش، 161 واحد بربری، 88 واحد سنگک و یک واحد تافتون است.http://www.irna.ir/fa/News/82785534
16 دی 1396 وحید اکبری 1747
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025