مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
رسول منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: خرید گندم از گندم‌کاران از چند روز قبل در استان زنجان آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال خرید گندم به قیمت یک هزار و 300 تومان مصوب انجام می‌شود، تصریح کرد: تاکنون یک هزار و 660 تن گندم در استان زنجان خریداری شده است.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه متوسط گندم خریداری شده در هر محموله 6 تا 10 تن بوده است، افزود: کیفیت گندم خریداری شده در استان مطلوب بوده است.
منصوری با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی خرید گندم در استان 220 هزار تن است، تصریح کرد: خرید گندم از گندم‌کاران به صورت الکترونیکی و با کنترل مشخصات گندم‌کار انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه زمان مراجعه کشاورز خرید بر اساس شماره ملی شخص انجام می‌شود، افزود: اگر اسم فرد در لیست تهیه شده نباشد، خریداری انجام نمی‌شود.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان با بیان اینکه پس از نمونه‌گیری و اندازه‌گیری میزان افت، اقدام به خرید گندم می‌شود، افزود: همچنین در زمان خرید، بحث اینکه میزان گندم تحویلی گندم‌کار با ابراز قبلی تطابق دارد یا نه, نیز چک می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در مدت زمان آغاز خرید گندم مواردی از مراجعات در حدود 12 تا 15 مورد بوده است که گندم‌کار مراجعه کرده ولی اسم وی در لیست نبوده است، گفت: در چنین شرایطی گندم‌کار موظف به ثبت‌نام از طریق جهاد کشاورزی و سپس تحویل گندم به صورت شناسنامه‌دار شده است.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان درباره خرید و فروش گندم از سوی واسطه‌گران نیز اظهار کرد: به علت اینکه بحث خرید از طریق شماره ملی و ابراز قبلی گندم‌کاران صورت می‌گیرد، بنابراین امکان دلالی وجود ندارد، مگر اینکه واسطه یا همان دلال در زمان جمع‌آوری اطلاعات مربوط به ابراز خود را به عنوان گندم‌کار معرفی کرده و میزان گندم تحویلی خود را اعلام کرده باشد که در این صورت امکان خرید از کشاورز و فروش آن به غله وجود دارد.
منصوری با اشاره به اینکه از آغاز فصل خرید نیز محموله‌هایی بوده است که اسم تحویل دهنده آن در لیست نبوده است، گفت: در صورتی که به این افراد گفته می‌شود، به جهاد کشاورزی برای معرفی مراجعه کنند، دیگر بازنگشته‌اند و این امر نشان می‌دهد که افراد مذکور گندم‌کار واقعی نبوده‌اند.
وی با اشاره به اینکه برخی از دلالان نیز خودشان زمین داشته و کشاورز هستند، افزود: در مجموع طبق برآورد شاید 10 درصد از گندم دستخوش دلالی و واسطه‌گری می‌شود و بقیه توسط خود کشاورز تحویل سیلو‌ها یا مراکز خرید می‌شود.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه میزان خرید سالانه مصرف گندم در استان زنجان 100 هزار تن است، گفت: بقیه گندم تولید شده در استان به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

http://zanjan.farsnews.com/news/13960413001764
15 تیر 1396 وحید اکبری 1889
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025