مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
رسول منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مطابق مصوبه هیأت دولت امسال قرار است، گندم چهار استان از طریق بورس معامله شود.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان، اردبیل، مرکزی و خراسان شمالی استان‌هایی هستند که گندم تولیدی آنها در قالب سیاست قیمت تضمینی از طریق بورس کالای ایران برای مصارف صنف و صنعت معامله خواهد شد، اضافه کرد: یکی از دلایل این کار گندم مازادی است که این استان‌ها دارند.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان با بیان اینکه قبلا نیز چنین کاری در استان انجام می‌شد، افزود: آنچه مسلم است، این نوع از معامله از نظر اقتصادی به صرفه بوده و شرکت‌ها و یا کارخانجات بیسکوییت‌سازی بر این اساس می‌توانند گندم مورد نیاز خود را تهیه کنند.
منصوری با بیان اینکه در این نوع معامله غله گندم را از کشاورزان به قیمت مصوب خریداری کرده و به طرف دیگر معامله تحویل خواهد داد، اضافه کرد: در این نوع معامله در قالب سیاست قیمت تضمینی از طریق بورس کالای ایران برای مصارف صنف و صنعت معامله می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بورسی شدن معامله گندم استان زنجان هیچ تأثیر و یا تغییری در روند خریداری گندم از کشاورزان در مقایسه با سال‌های قبل ایجاد نکرده است، گفت: امسال نیز همچون روال قبلی شرکت غله اقدام به خرید گندم از کشاورزان بر اساس قیمت مصوب تعیین شده خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه روند پرداخت مطالبات به کشاورزان نیز همچون سنوات گذشته انجام و 50 درصد از بهای گندم در زمان خرید و 50 درصد مابقی نیز در زمان تسویه حساب پرداخت می‌شود، اضافه کرد: تمهیدات لازم برای خریداری گندم در استان اندیشیده شده است.
منصوری در ادامه از تأخیر 10 روزه برای خریداری گندم در استان به علت شرایط آب و هوایی خبر داد و افزود: پیش‌بینی ما بر تولید 210 هزار تن گندم در استان طی سال جاری است که غله نیز به همین میزان بلکه بیشتر فضای ذخیره‌سازی آماده کرده است.
وی با اشاره به اینکه مصرف سالیانه گندم در استان زنجان 100 هزار تن است، اضافه کرد: استان زنجان گندم مازاد دارد، که این میزان گندم به استان‌های دیگر صادر می‌شود.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان همچنین از آماده‌سازی 50 هزار تن از ظرفیت سیلوی کندوان خدابنده برای خرید گندم در استان نیز خبر داد و گفت: مشکلی در استان زنجان از نظر خرید گندم و فضای ذخیره‌سازی آن وجود ندارد و هم‌اکنون استان آماده خرید گندم از کشاورزان است.
گفتنی است، طبق مصوبه دولت امسال بهای گندم در استان زنجان یک هزار و 300 تومان است.

http://zanjan.farsnews.com/news/13960308001406
09 خرداد 1396 وحید اکبری 1963
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025