مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
رسول منصوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از خرداد امسال در مناطق مختلف این استان آغاز شد، این روند با وضعیتی بهتر و در مقایسه با سال گذشته ادامه دارد.
وی اظهار کرد: هم اکنون خرید این محصول استراتژیک از کشاورزان استان به 343 هزار و 500 تن رسیده است و پیش بینی می شود این میزان طی هفته های آینده از مرز 350 هزار تن عبور کند.
منصوری افزود: هم اکنون روزانه 700 تن گندم توسط مراکز مستقر در استان از کشاورزان خریداری می شود و بررسی ها نشان می دهد این روند همچنان تداوم داشته باشد.
وی بیان کرد: برای تسهیل در امر خرید گندم، 2 مرکز سیلوی ولایت و کارخانه گندم طلایی واقع در مرکز استان و سه مرکز مباشر نیز در شهرهای ماهنشان، ایجرود و ابهر تا پایان شهریور جاری فعال خواهند بود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان، در ادامه به وضعیت مطالبات گندم کاران این استان از دولت اشاره کرد و گفت: تا کنون بالغ بر 300 میلیارد ریال بهای حاصل از گندم خریداری شده از کشاورزان این استان پرداخت شده که با وجود تاخیر بوجود آمده این روند هم اکنون شتاب بیشتری یافته است.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام مسئولان امر مابقی مطالبات کشاورزان این استان تا پایان شهریور امسال پرداخت خواهد شد.
منصوری افزود: امسال قیمت پایه خرید گندم با احتساب چهار درصد افت مفید و 2 درصد افت غیر مفید به ازای هر کیلوگرم گندم 12 هزار و 700 ریال تعیین شد که این رقم سال گذشته 11 هزار و 550 ریال محاسبه و پرداخت شد.
وی خاطرنشان کرد: پارسال 231 هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شد و میزان مبلغ پرداختی 2 هزار و 630 میلیارد ریال بود.
طی سال های 92 و 93 به ترتیب 168 و 220 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان خریداری شده بود.
41 مرکز خرید در این استان اعم از سیلوهای دولتی، کارخانه های آردسازی، سیلوهای بخش خصوصی و مراکز تحویل گندم تعاونی روستایی، خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را بر عهده داشتند.
http://www.irna.ir/zanjan/fa/News/82216596/
15 شهریور 1395 وحید اکبری 2211
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025