مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

رسول منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: برخی از واحدهای سنگك‌پزی از آرد سفید با درصد سبوس‌گیری بیش از میزان استاندارد تعیین شده استفاده می‌كنند كه این مشكل باید برطرف شود و برای این کار هماهنگی‌های لازم نیز انجام شده است.

 

وی تصریح‌ کرد: در حال حاضر میزان سبوس از آرد مورد مصرفی هریك از نان‌های لواش، سنگك و بربری استان زنجان به ترتیب 13.5، 10 و 15.5 درصد تعیین شده است.

 

این مسئول با اشاره به اینکه شركت غله برای رفاه حال واحدهای سنگك پزی، یك كارخانه آردسازی واقع در شهر زنجان را موظف به تولید آرد با درصد سبوس‌گیری 10 درصد كرده است، گفت: نظارت بر نانوایی‌های سنگكی در خصوص استفاده از آرد با سبوس‌گیری 10 درصد را دستور كار خود قرارداده و این واحدها ملزم به استفاده از آرد با این میزان سبوس‌گیری هستند.

 

منصوری ادامه داد: هم‌اكنون یك‌هزار و 450 واحد نانوایی در مناطق شهری و روستایی استان زنجان فعال‌اند كه تعداد هزار واحد آرد یارانه‌ای دریافت می‌كنند و مابقی واحدها آزاد پز هستند.

 

وی با بیان اینكه واحدهای سنگك‌پزی باید خود را با معیارها و شرایط در نظر گرفته شده تطبیق دهند، گفت: پایش‌های مستمر و لازم از سوی دستگاه‌های متولی همچون شركت غله و اداره‌كل بهداشت استان زنجان در خصوص نوع آرد مصرفی در تولید نان سنگك صورت می‌گیرد.

http://zanjan.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=58607

20 دی 1394 وحید اکبری 2022
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025