مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

محمد ایزدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه با توجه به تصمیم گیری های انجام شده درصد سبوس گیری نان های لواش و تافتان استان زنجان از 15به 13.5درصد کاهش یافته است، افزود: این اقدام با هدف توجه به کیفیت تغذیه ای نان لحاظ شده است.
وی اظهار کرد: درصد سبوس گیری اعلام شده باید در تمامی واحدهای نانوایی و تافتان استان رعایت شود و در صورت بی توجهی به این موضوع با متخلفان برخورد خواهد شد.
ایزدی بابیان به اینکه دستگاه های متولی امر مانند بازرسان سازمان صنعت، و معدن و تجارت نسبت به استفاده سبوس 13.5 درصدی نان های لواش و تافتان نظارت های جدی و مستمری دارند، ابراز کرد: با همکاری آزمایشگاه های دستگاه های متولی و نظارتی نسبت به نمونه برداری ها اقدام می شود و در صورت مغایرت برخوردهای لازم انجام می گیرد.
وی بیان کرد: رنگ آرد تولیدی به نوع گندم استفاده شده که از نوع گندم های روشن و یا تیره باشد بستگی دارد و مقایسه ظاهری نان از نظر رنگ ملاک قابل قبولی نیست و درصد سبوس گیری باید توسط دستگاه های مخصوص و در آزمایشگاه های مواد غذایی مورد سنجش قرار گیرد.
عضو هیات مدیره و معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان ادامه داد:
اعمال نظارتهای بیشتر ارگانهای متولی در این بخش مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد در مورد سنجش میزان سبوس گیری واحدهای لواش و تافتان می تواند آثار و نتایج بهتری به دنبال داشته باشد.
سبوس با داشتن فیبر غذایی و ویتامین های گروه B می تواند در ارتقای سلامت مصرف کنندگان نقش موثری داشته باشد.
به گفته ایزدی 855 واحد نانوایی لواش و تافتان یارانه دار و 106 واحد نانوایی آزا پز در این استان فعال است.
هم اکنون یکهزار و 450 واحد نانوایی در مناطق شهری و روستایی استان زنجان فعال است که از این تعداد یک هزار واحد به صورت دولتی و 350 واحد دیگر آن به صورت آزادپز فعالیت می کنند

http://www.irna.ir/zanjan/fa/News/81846921/

04 آذر 1394 وحید اکبری 2053
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025