مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی در جلسه ی دیروز شورای اقتصاد مطرح شد و این شورا، قیمت خرید گندم برای سال زراعی 95-94 را بنا به پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی با 10 درصد افزایش نسبت به سال جاری در 1270.5 ریال تعیین و تصویب کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، در جلسه ی عصر دیروز شورای اقتصاد به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، قیمت خرید تضمینی گندم برای فصل آتی برداشت به ازای هر کیلوگرم 1270.5ریال تعیین شد.

براساس این گزارش، در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم معمولی به قیمت11550 ریال از کشاورزان خریداری شد که براساس مصوبه دیروز شورای اقتصاد در سال آتی به نرخ 1270.5ریال و با افزایش 10 درصدی خریداری خواهد شد. همچنین قیمت گندم دروم نیز که در سال جاری 11880 ریال خریداری شده است اگر با 10 درصد افزایش برای سال آتی محاسبه شود، به 1306.8 ریال افزایش می یابد.

این گزارش می افزاید: با توجه به افزایش 10 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده و از آنجا که این قیمت در مقایسه با قیمت های جهانی، رقم بالاتری بوده و یکی از عوامل موثر در تشویق و ترغیب کشاورزان به کاشت و تولید بیشتر گندم می باشد، انتظار می رود میزان تولید و خرید تضمینی گندم در سال آینده از رشد بیشتری نسبت به امسال برخوردار گردیده و زمینه رسیدن به خود کفایی کامل در تولید این محصول استراتژیک فراهم آید.

گفتنی است: امسال 8 میلیون و 80 هزار تن گندم با نرخ مصوب به ارزش بیش از 94 هزار میلیارد ریال از کشاورزان در سراسر کشور خریداری شد که سهم استان زنجان 231 هزار تن به ارزش 268 میلیارد تومان خرید گندم سالجاری می باشد.

12 آبان 1394 وحید اکبری 2159
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025