مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

رسول منصوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اتمام زمان خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان افزود: استان زنجان در سال زراعی 93-94، 231 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان استان خریداری و ذخیره سازی کرد.
وی اظهار کرد: خرید گندم از کشاورزان استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد نشان می دهد و به عبارتی امسال 11 هزارو 500 تن از این محصول استراتژیک بیش از سال قبل خریداری شد.
منصوری با بیان اینکه پارسال استان زنجان در میزان خرید گندم جزء 10 استان برتر کشور شناخته شده بود، ابراز کرد: امسال مسائل مختلفی از جمله وضعیت آب و هوایی، نبود بارندگی های کافی و افزایش دما در میزان برداشت گندم بسیار تاثیر گذار بود.
وی یادآوری کرد: این در حالی است که برخی استان های مجاور زنجان مانند استان اردبیل رشد دو و نیم برابری در میزان برداشت گندم داشتند.

** پرداخت 97 درصدی بهای گندم به کشاورزان زنجانی
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان در ادامه با بیان اینکه با اقدامات انجام شده و تا روز گذشته 97 درصد بهای گندم خریداری شده از کشاورزان استان پرداخت شده است، ادامه داد: از مجموع مبلغ 268 میلیارد تومان طلب کشاورزان بیش از 261 میلیارد و 500 میلیون تومان آن پرداخت شده است.
وی با تاکید بر اینکه طی10 روز آینده تمامی مطالبات کشاورزان استان در این بخش پرداخت خواهد شد، ابراز کرد: با تحقق این مهم 100 درصد بهای گندم کشاورزان زحمتکش این استان پرداخت می شود.

**گندم مازاد برنیاز کشاورزان زنجان به سه استان ارسال می شود
منصوری نیاز سالانه گندم این استان را 120 هزار تن عنوان کرد و افزود: هم اکنون به میزان 3.5 برابر گندم مورد نیاز استان ذخیره سازی شده است و مشکلی در این بخش وجود ندارد.
وی بیان کرد: بر این اساس امسال 200 هزار تن گندم مازاد برنیاز استان طبق برنامه اعلام شده به استانهای تهران، البرز و گیلان ارسال خواهد شد.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان ادامه داد: میزان گندم آبی تولیدی این استان در مقایسه با دیم وضعیت بهتری داشت که امیدواریم با بارندگی های امسال این بخش وضعیت امیدوار کننده ای را برای کشاورزان رقم بزند.
منصوری خاطرنشان کرد: قیمت پایه خرید گندم با احتساب چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیر مفید به ازای هر کیلوگرم گندم یک هزار و 155تومان محاسبه و پرداخت شد که این مبلغ سال گذشته یک هزار و 50 تومان بود.
امسال در طول فصل خرید گندم 44 مرکز خرید اعم از سیلوهای دولتی، کارخانجات آرد سازی، سیلوهای بخش خصوصی و مراکز تحویل گندم تعاونی روستایی خرید گندم از کشاورزان استان را بر عهده داشتند

http://www.irna.ir/zanjan/fa/News/81797104/

22 مهر 1394 وحید اکبری 2131
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025