مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

رسول منصوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از مجموع مبلغ 267 میلیارد تومان بهای گندم خریداری شده از کشاورزان این استان 250 میلیارد تومان آن پرداخت شده است، افزود: روند پرداخت بهای خرید گندم کشاورزان این استان طی ماه های گذشته کند بود که با اقدامات انجام شده طی روزهای اخیر شتاب بیشتری یافته است.
وی یادآوری کرد: هم اکنون خرید گندم در این استان پایان یافته اما خرید این محصول استراتژیک از کشاورزانی که به دلایل مختلفی موفق به تحویل آن به مراکز خرید این استان نشده اند تا 20 مهر جاری تمدید شده است.
منصوری میزان خرید گندم از کشاورزان این استان را تاکنون 231 هزار و 500 تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود این میزان خرید چندان تفاوتی تا مهلت اعلام شده نداشته باشد و تغییرات بسیار اندک باشد.
وی اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام شده تولید گندم این استان در مقایسه با سال گذشته 11 هزار تن افزایش نشان می دهد که در هفته های آینده می توان ارزیابی دقیق ارائه کرد.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان با اشاره به کیفیت گندم تولیدی این استان گفت: در سال زراعی جدید کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی بر نحوه کشت بذر مرغوب اهتمام و نظارت جدی داشتند که کشاورزان مناطق استان را نیز نسبت به انجام این امر ترغیب و تشویق کردند.
وی یادآوری کرد: میزان گندم آبی تولیدی این استان در مقایسه با دیم وضعیت بهتری داشت که امیدواریم با بارندگی های امسال این بخش وضعیت امیدوار کننده ای را برای کشاورزان رقم بزند.
منصوری خاطرنشان کرد: قیمت پایه خرید گندم با احتساب چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیر مفید به ازای هر کیلوگرم گندم یک هزار و 155تومان محاسبه و پرداخت شد که این مبلغ سال گذشته یک هزار و 50 تومان بود.
نیاز سالانه گندم این استان 120 هزار تن برآورد شده که میزان مصرف این محصول مهم استان در سال گذشته در استان 118 هزار تن بود.
زنجان سال گذشته جز 10 استان برتر کشور در تولید گندم شناخته شد.
امسال در طول فصل خرید گندم 44 مرکز خرید اعم از سیلوهای دولتی، کارخانجات آرد سازی، سیلوهای بخش خصوصی و مراکز تحویل گندم تعاونی روستایی خرید گندم از کشاورزان این استان را بر عهده داشتند

http://www.irna.ir/zanjan/fa/News/81788948/

15 مهر 1394 وحید اکبری 2146
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025