مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

رسول منصوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای مهم شرکت غله توسعه و ترویج مصرف نان سنگک در بین اقشار مختلف مردم است، افزود: نان سنگک در قیاس با نان های متداول دیگر به لحاظ تغذیه ای فواید بیشتری دارد.
وی اظهار کرد: در زنجان یک هزار و 400 واحد نانوایی قبل از آزاد سازی یارانه ها فعالیت می کردند که هم اکنون 20 درصد این واحدها آزادپز شده اند و می توانند آرد مورد نیاز را به صورت اختیاری از داخل و خارج استان تهیه کنند.
منصوری شمار واحدهای سنگک پزی فعال و نیمه فعال این استان در دوره های گذشته را 30 واحد اعلام کرد و افزود: هم اکنون با ساز و کارهای ایجاد شده تعداد نانوایی های سنگک پزی استان به 110 واحد رسیده است.
وی ابراز کرد: شرکت غله زنجان از راه اندازی و عرضه نان سنگکی در شهر زنجان استقبال می کند و متقاضیان می توانند برای طی فرآیندها و کسب مجوزهای لازم به اتحادیه نانوایان مراجعه کنند.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14زنجان ادامه داد: متصدیان باید واحدهای سنگک پزی خود را با معیارها و شرایط در نظر گرفته شده تطبیق کنند.
وی با اشاره به اینکه متولیان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مورد بهداشت و افزودنی ها به انواع نان فعالیت های گسترده ای دارند اظهارکرد: این کارشناسان می توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی با موارد برخورد و نسبت به رفع مسایل اقدام کنند.
منصوری در ارتباط با مباحث مطرح شده در مورد استفاده برخی واحدهای سنگکی شهر زنجان از آردهای دیگر انواع نان مانند بربری و لواش افزود: متصدیان در تولید سنگک ملزم به رعایت سبوس 10 درصدی هستند چراکه بی توجهی به این امر آثار نامطلوبی را در پی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: مصرف سنگک برای سیستم گوارشی افراد بسیار مناسب اعلام شده و علاه بر آن فواید متعددی دارد که کارشناسان تغذیه نیز گرایش مردم را به مصرف این نوع نان سوق می دهند.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان خاطرنشان کرد: اقدامات غیر اصولی از سوی واحدهای مربوطه اجحاف در حق مردم به شمار می آید و دستگاه های متولی باید نظارت لازم در این خصوص را داشته باشند

http://www.irna.ir/zanjan/fa/News/81764782/

30 شهریور 1394 وحید اکبری 2034
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025