مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

رسول منصوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه پرداخت بهای گندم کشاورزان به صورت کشوری و از طریق سامانه خرید گندم انجام می شود، افزود: بر این اساس پرداختی بهای گندم کشاورزان این استان در هفته های نخستین خرید گندم روال مناسبی داشت که این وضعیت به مرور زمان و به دلیل بروز مشکلاتی با تاخیر مواجه شد.
وی اظهار کرد: هم اکنون چهار استان سردسیر کشور شامل همدان، سنندج، زنجان و اردبیل نسبت به خرید و ذخیره سازی گندم اقدام می کنند که در مقایسه با استان های گرمسیر با تاخیر 45 روزه انجام می شود.
منصوری بابیان اینکه امسال بر خلاف سال گذشته هفت میلیون و 650 هزار تن گندم در کشور خریداری شده است، ابراز کرد: بهای گندم اغلب استان هایی که خرید و ذخیره سازی گندم آنها پایان یافته، پرداخت شده و فقط استان های شمالغرب باقی مانده است.
وی با بیان اینکه مرداد هر سال به دلیل افزایش تراکم خرید گندم یک ماه تاخیر در پرداخت بهای گندم کشاورزان درسطح کشور به وجود می آید اظهار کرد: امسال خرید بیش از یک میلیون تن گندم در سطح کشور مشکلاتی را در پرداختی ها به کشاورزان موجب شده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان ادامه داد: پارسال بانک سپه به عنوان بانک عامل بهای گندم کشاورزان را پرداخت می کرد و امسال بانک کشاورزی متولی این امر شده است.
وی اظهار کرد: تزریق منابع لازم توسط بانک کشاورزی می توانست روند پرداخت طلب کشاورزان را بیش از گذشته شتاب دهد.
منصوری با اشاره به اینکه تاکنون 218 هزار و 710 تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده که این میزان طی هفته های آینده به 220 هزار تن خواهد رسید، افزود: هدف گذاری کمیته خرید گندم 150 هزار تا 200 هزار تن بود که پیش بینی جهاد کشاورزی مبنی بر تولید 230 هزار تن گندم است.
وی یادآوری کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده خرید گندم این استان توسط مراکز خرید تا 10 شهریور امسال به پایان می رسد و فقط سیلوی ولایت شهر زنجان تا مهر نسبت به خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان اقدام خواهد کرد.
امسال قیمت پایه خرید گندم با احتساب چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیر مفید به ازای هر کیلوگرم گندم یک هزار و 155 تومان محاسبه و پرداخت می شود که این مبلغ در سال گذشته یک هزار و 50 تومان بود.
زنجان سال گذشته جز 10 استان برتر کشور در تولید گندم شناخته شد.
پیش از این نیز مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفته بود: تاکنون هفت میلیون و 650 هزارتن گندم از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده و از تاخیر ایجاد شده در پرداخت طلب گندمکاران عذرخواهی کرده بود.
وی این اطمینان را به کشاورزان داده است که با پیگیری های مکرر و مستمری که برای تامین و تخصیص پول گندم ها انجام شده، به زودی مطالبات آنان پرداخت خواهد شد

http://www.irna.ir/zanjan/fa/News/81730356/

01 شهریور 1394 وحید اکبری 2066
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025