مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

رسول منصوری رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 با اعلام اینکه خرید تضمینی گندم کشاورزان در مراکز خرید گندم در تمامی شهرستان های تابعه استان به 208 هزار تن رسیده است افزود : با موجودی گندمی که از سال گذشته به سالجاری اضافه گردیده است استان ذخیره گندم سه سال را داراست.
منصوری با اشاره به اینکه بیشترین میزان خرید مربوط به شهرستان خدابنده می باشد اضافه کرد : کارخانجات
آردسازی استان نیز بیشترین میزان گندم امسال را خرید و ذخیره سازی نموده اند و تقریباً تمامی مراکز خرید گندم تکمیل شده و حتی مراکز تعاونی روستایی بیش از ظرفیت ذخیره سازی گندم نموده و فقط سیلوی ولایت سلطانیه 70 هزار تن ظرفیت خالی را داراست.
وی یادآور شد : در فصل خرید گندم سالجاری سیلوی ولیعصر (عج) شهرستان زنجان با افزایش 6 هزار تنی ظرفیت خود به 12 هزار تن رسید ولی متاسفانه تکمیل سیلوی بتنی بخش خصوصی یکصدهزار تنی در شهرستان خدابنده به فصل خرید گندم امسال نرسید.
منصوری تاکید کرد : تا برنامه خرید سال آتی و با اجرایی شدن طرح توسعه سیلوی ولیعصر(عج) زنجان ، سیلوی حیدری ایجرود و زرین پیمان خداینده شاهد افزایش 60 هزار تنی ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان خواهیم بود.
ایشان به همکاری و مباشرت تعاونی روستایی استان نیز اشاره داشت و گفت : اتحادیه تعاونی روستایی با 33 مرکز در امر خرید تضمینی گندم استان مشارکت داشته و به عنوان مباشر خرید گندم دو برابر سال گذشته گندم خرید نموده است.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان اضافه کرد : پیش بینی تولید گندم استان زنجان طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی 220 هزار تن می باشد که پیش بینی می شود کل تولید کشاورزان تحویل دولت گردد و یک قدم تا تحقق پیش بینی این امر باقی است.
وی اضافه کرد : امسال با کاهش تولید 130 هزار تنی گندم نسبت به سال گذشته بوده ایم ولی حجم تحویل گندم به مراکز خرید گندم بالا بوده چرا که در سال گذشته اواسط مهرماه به خرید 220 هزار تن گندم رسیدیم ولی امروز 21 مرداد ماه به 208 هزار تن گندم خرید و ذخیره سازی شده است که مهمترین مساله تغییرات آب و هوایی در زودرس بودن گندم می باشد.
منصوری در خصوص کیفیت گندم های سالجاری ابراز داشت : کیفیت گندم های آبی به نسبت سال گذشته کیفیت بالایی داشته ولی گندم های دیمی سال گذشته کیفیت بسیار بالایی داشته است.
مدیر عامل شرکت غله با اشاره به اینکه 54 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است گفت : کل مطالبات کشاورزان زحمتکش استان 122 میلیارد تومان می باشد.
وی خاطر نشان کرد : استان زنجان جزء استان های سردسیر کشور بوده و برداشت محصول گندم در این استان بهمراه تقریباً 6 استان دیگر کشور در آخر برنامه خرید تضمینی کشور در حال انجام است لذا هر ساله در پرداختی های وجه گندم کشاورزان با مشکل تاخیر در پرداخت مواجه می باشیم که می طلبد مسئولین محترم مرکز پیش بینی های لازم جهت تخصیص اعتبار و وایز بموقع وجه گندم در راستای رضایت کشاورزان عزیز را در این استان ها داشته باشند.
این مقام مسئولین در پایان صحبت های خود به رتبه بندی و کیفیت نان تولیدی استان نیز اشاره داشت و گفت : با توجه به بررسی های پژوهشکده غلات کشور استان زنجان در تولید نان تافتون رتبه اول کشور ، در نان بربری رتبه دوم و در نان سنگک رتبه سوم و در نان لواش رتبه هفتم کشوری را به خود اختصاص داده که از کلیه خبازان عزیز در تولید نان با کیفیت تشکر و قدردانی بعمل می آید



21 مرداد 1394 وحید اکبری 2324
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025