مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

رسول منصوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه از ماه ها قبل تمهیدات لازم برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان اتخاذ شده است، افزود: سال گذشته این استان کمترین مشکل را در خرید و حتی پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان را داشت.

وی یادآوری کرد: سال جاری 11 مرکز خرید شامل دو مرکز دولتی، پنج کارخانه آرد سازی و چهار سیلوی بخشی خصوصی برای این امر در نظر گرفته شده است.

منصوری از پیش بینی خرید 230 تا 250 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان در سال جاری خبرداد و افزود: میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان زنجان 350 هزار تن برآورده شده بود که به دلیل بروز سرمازدگی محصولات کشاورزی در ماه گذشته، این میزان روند نزولی به خود گرفته است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان نرخ تضمینی خرید گندم را در سال گذشته مبلغ 10 هزار و 500 ریال اعلام کرد و گفت: با توجه دولت تدبیر و امید نرخ خرید تضمینی این محصول استراتژیک به 11 هزار و 550 ریال با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید دو درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: تمهیدات مناسب دولت به افزایش تولید این محصول منجر خواهد شد.

منصوری افزود: سال گذشته این استان با خرید و ذخیره سازی 210 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به لحاظ وزنی در رده 10 استان برتر کشور قرار گرفت.

بر این اساس نخستین خرید محموله گندم این استان اواخر خرداد امسال آغاز و تا شهریور ادامه خواهد داشت.

نیاز مردم استان زنجان به محصول استراتژیک گندم 120 هزار تن در سال است.

سال گذشته در طول فصل خرید گندم 44 مرکز خرید گندم اعم از سیلوهای دولتی، کارخانجات آردسازی، سیلوهای بخش خصوصی و مراکز تحویل گندم تعاونی روستایی خرید گندم از کشاورزان استان را بر عهده داشتند

http://zanjan.irna.ir/fa/News/81610703/

30 اردیبهشت 1394 وحید اکبری 2008
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025