مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 ، رسول منصوری افزود: نان لواش زنجان با عدد کیفی 88.5 در رتبه سوم کشوری و نان سنگک با عدد کیفی 92.7 در رتبه پنجم کشوری قرار گرفته است.

رسول منصوری یادآوری کرد: کیفیت نانهای سنتی ماهانه توسط مرکز پژوهش های غلات کشور بررسی می شود.

وی افزود: بر اساس این گزارش نان سنگک استان قم و استان البرز نیز به لحاظ کیفیت به ترتیب در رتبه های اول و دوم کشوری قرار دارند.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 (زنجان) ادامه داد: واحدهای نانوایی این استان با درنظر گرفتن پراکنش جغرافیایی واحدهای نانوایی و نوع نان تولیدی نمونه برداری و کیفیت نمونه های نان استان مطابق با استاندارد ملی به شماره 2628 آزمایش و نتایج و نمونه های آن به مرکز ارسال می گردد.

وی به موارد بررسی و آزمایش کیفیت نان این استان اشاره و اظهار کرد: شکل نان باید یکنواخت و عاری از برآمدگی و فرو رفتگی غیر عادی باشد همچنین سطح رویی و زیرین نان باید یکنواخت و عاری از علائم سوختگی، خمیری و پارگی باشد، رنگ و بافت نان باید کاملا طبیعی بوده و به راحتی در اثر کشیدن شدن پاره و راحت لقمه شود.

منصوری تصریح کرد: سایر موارد قابل آزمایش مانند قابلیت جویدن، عطر و بو ، طعم مناسب و همچنین افزودنی های احتمالی دیگر مانند جوش شیرین ، مواد خارجی، کپک زدگی و ... مورد آزمایش قرار گرفته و نمره کیفی نان تعیین می شود.

وی به مصوبه اخیر هیات دولت اشاره و خاطرنشان کرد: طی برنامه پنج ساله در هرسال 20 درصد از واحدهای نانوایی به آزاد پزی تبدیل خواهند شد که این امر تاثیر بسیار زیادی در افزایش کیفیت نان خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، هم اکنون یکهزارو 441 واحد نانوایی در سطح این استان فعال است که 646 واحد آن در شهر زنجان واقع شده است.

استان زنجان یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت دارد و در شمالغرب کشور واقع شده است

http://www7.zanjan.irna.ir/fa/News/81482942/.

11 بهمن 1393 وحید اکبری 2041
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025