مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

متن کامل مصاحبه استاندار محترم زنجان با واحد مرکزی خبر ( بخش ویژه خبری شبکه اشراق زنجان)

جناب آقای انصاری زمان دقیق سفر ریاست محترم جمهور و برنامه های تدارک دیده برای این سفر چیست؟

سفر دکتر روحانی به استان زنجان روز چهارشنبه 30 مهر انجام خواهد شد. در این سفر جناب رییس جمهور را تعدادی از اعضای هیئت دولت و معاونان رییس جمهور همراهی خواهند کرد. سفرهای این دوره دولت یک تفاوتی با سفرهای انجام شده در دوره دولتهای نهم و دهم دارد و آن سفر استانی رییس جمهور است نه هیات دولت. در این سفر کل اعضای هیات دولت به استان نمی روند و جلسه هیات دولت در آنجا تشکیل نمی شود. طبعا مصوبات دولت هم در آنجا به تصویب نمی رسد ولی تصمیماتی رییس جمهور و وزرا می گیرند که در جریان سفر اعلام خواهد شد.

رییس جمهور روز چهارشنبه وارد فرودگاه زنجان خواهند شد و پس از استقبال رسمی در فرودگاه، سخنرانی عمومی در استادیوم کارگران خواهند داشت و با مردم استان دیدار خواهند کرد و در جمع مردم استان بعضی از تصمیمات را بیان خواهند کرد. رییس جمهور در طول روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در زنجان هستند. جلسات با منتخبین مردم، جلسه با روحانیون، ایثارگران خواهند داشت و یک جلسه ی خاصی با عنوان جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان دارند که با کارآفرینان و حدود 60 شرکت بزرگ سرمایه گذاری کشور و بانکهای بزرگ خواهد بود و در نهایت در جلسه شورای اداری استان شرکت خواهند کرد و در صورتی که فرصت شود از یک یا دو مجموعه یا پروژه بازدید خواهند داشت.

اهداف سفر چیست و چه دستاوردهایی به همرا خواهد داشت ؟

سفر رییس جمهور به زنجان قطعا یک فرصت بزرگ برای استان است . رییس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و به استناد اصل 126 قانون اساسی کلیه اختیارات مربوط به برنامه و بودجه و مسایل اقتصادی کشور را در اختیار دارد و می تواند منشا اتخاذ تصمیم مهمی برای استان باشد که جهت گیری توسعه استان را تغییر بدهد و یا شتاب ببخشد.

در طول یکسال گذشته و پس از استقرار دولت جدید و یک سالی که توفیق خدمت به مردم زنجان را پیدا کردم مجموعه ای از کارهایی را آماده سازی کرده ایم که شاید بخشی از آنها نتایج پیگیری اش در این سفر نهایی شود و با تاکید و حمایتی که دولت از اجرای این طرحها و پروژه ها خواهد کرد، بتوانیم با قوت و استحکام دنبال کنیم. همچنین در طول یک ماه گذشته نیز جلسات متعددی داشتیم با وزرا، معاونین ریس جمهور و مدیران بنگاههای اقتصادی بزرگ کشور که در چند زمینه هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

امیدواریم تصمیمات بزرگی که در سفرهای قبلی دولت و روسای جمهور به استان گرفته شده و تاکنون این تصمیمات به هر دلیلی نتایج اش عملیاتی نشده بتوانیم یک نقطه پایانی بربلاتکلیفی این پروژه ها بگذاریم و عزم دولت را برای اجرای نهایی این پروژه ها جذب کنیم و حمایتهای موثر دولت را برای این پروژه ها داشته باشیم.

طرحهایی مثل پروژه های نفت و گاز استان، طرح بزرگ پتروشیمی، پالایشگاه، طرحهایی که برای پتروشیمی در مناطق استان مثل خدابنده و هیدج در نظر گرفته شده، طرحهای بزرگی مثل منطقه ویژه اقتصادی که سالهاست قول آن داده شده است .

بعضی از پروژه های مهم استان که به دلیل عدم تامین منابع مالی ناتمام مانده تلاش خواهیم کرد که موافقت دولت را برای تامین منابع مالی و به اتمام و بهره برداری آنها تا پایان سال 94 بگیریم.

امیدواریم بتوانیم طرحهای بسیار مهم استان را از بلاتکلیفی خارج کنیم و قول اجرای چندین طرح بزرگ را نیز بگیریم تا بتوانیم خط مشیی که برای شتاب گرفتن توسعه استان،با اولویت دادن به اجرای پروژه های بزرگ اتخاذ کرده ایم، با سرعت و شتاب بیشتری پیش ببریم.

رییس جمهور به شهرستانها هم سفر می کنند یا وزرا به شهرستانها سفر خواهند کرد؟

برنامه های سفر در مرکز استان پیش بینی شده است و برای هر یک از شهرستان های استان یکی از وزرا یا معاونین رییس جمهور به عنوان نماینده رییس جمهور سفر می کند و ضمن اینکه حامل سلام رییس جمهور به مردم شهرستان هستند مسایل منطقه را از نزدیک و در حوزه اختصاصی خودشان بررسی می کنند و به همین دلیل پیشنهاد دادیم در شهرستانها وزرایی حضور پیدا کنند که مشکلات بیشتری در حوزه ی کاری آن وزیر در آن شهرستان داریم.

چه تمهیداتی برای رساندن نامه های مردمی به دست رییس جمهور اندیشیده شده است؟

یک رویه دیگری برای دریافت پیشنهادات و انتقادات نامه های مردم پیش بینی شده و آن اینکه مرکزی را تجهیز کرده ایم به عنوان مرکز 111 و 200 نفر اپراتور، همزمان در طول 24 ساعت از یک روز قبل از سفر تا یک روز بعد از سفر ( صبح سه شنبه تا غروب جمعه ) در آن مرکز مستقر خواهند بود و مردم از منزل خودشان می توانند با 111 تماس بگیرند و از طریق اپراتورهایی که آموزش دیده اند برای ثبت درخواست ها و شکایات و پیشنهادات اقدام کنند.

در این مرکز، نمایندگانی از دولت و رییس جمهور و دستگاههای اجرایی حضور خواهند داشت و تمام درخواست ها به صورت آنلاین مورد بررسی قرار می گیرد و نهایتا آنچه که در طول سفر قابل پاسخ گویی باشد پاسخ داده خواهد شد و آن دسته از مواردی که نیازمند زمان بیشتری برای رسیدگی است مورد پیگیری قرار می گیرد.

با پیش بینی های به عمل آمده لازم نیست مردم عزیز متحمل زحمت شوند و نامه های خود را به استانداری برسانند . اساسا سیستم دریافت نامه مکتوب نداریم و از پیشرفت های تکنولوژی استفاده کرده ایم تا همشهریان عزیز خواسته های خود را با زبان خودشان بیان کنند و آن دسته از هم استانیهایی که در مرکز استان سکونت ندارند متحمل رنج سفر را نشوند تا نامه ی خود را بدست رییس جمهور برسانند. شهرستانهای استان نیز می توانند با تلفن 111 بدون هیچ پیش کد و هزینه ای خواسته های خودشان را بیان کنند و اگر مراجعات و تماس ها به گونه ای بود که لازم شد زمانش را تمدید کنیم قطعا اینکار را نیز انجام خواهیم داد.

چه برنامه ای برای اطلاع رسانی مردم در خصوص تصمیمات گرفته شده در طول سفر دارید؟

رییس محترم جمهور در ملاقات با مردم استان در استادیم،بخشی از تصمیماتشان را بیان خواهند کرد و در جلسه ای که با منتخبین مردم خواهند داشت و همچنین در جلسه که به عنوان توسعه و سرمایه گذاری استان تشکیل خواهد شد بخش دیگری از تصمیمات را بیان خواهند کرد و نیز بسیاری از تصمیمات مهم اقتصادی استان هم در آن جلسه گرفته خواهد شد و اعلام خواهد شد.

جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان جلسه خاصی است که سرمایه گذاران استان طرحهای خودشان را می توانند ارایه کنند و مدیران شرکتهای بزرگی که در آن جلسه حضور خواهند داشت می توانند نحوه مشارکت و حمایت خودشان را در این طرحها بیان کنند . قطعا آقای رییس جمهور قبل از اینکه استان را ترک کنند یک مصاحبه مطبوعاتی هم خواهند داشت و چکیده تصمیمات در مصاحبه تلویزیونی و مطبوعاتی به سمع و نظر مردم استان خواهد رسید.

برای مسکن مهر استان چه برنامه هایی اندیشه کرده اید و اگر وزیر راه و شهرسازی هم به استان سفر کنند چه خواسته ای می توانیم در این زمینه از ایشان داشته باشیم؟

مسکن مهر در استان ما به لحاظ مراحل اجرایی از بسیاری از استانهای دیگر جلوتر است و جز 6-5 استانی هستیم که وضعیت مطلوب تری در اجرای پروژه مسکن مهر داشته ایم و البته نواقصی هم در این زمینه وجود دارد که باید رفع شود . مشکل اصلی کند شدن حدود 5000 واحد باقیمانده استان ما عدم تامین منابع بانکی برای وامی است که به این امور تعلق می گیرد و قطعا در این خصوص دولت تصمیمات مناسبی خواهد گرفت.

بیشتر دنبال این هستیم که این فرصت را برای طرحها و برنامه هایی استفاده کنیم که برای کل استان بتواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

دنبال این نیستیم که در یک سفر رییس جمهور به استان تمام مشکلات استان را مطرح کنیم و قرار نیست تمام مشکلات در یک دوره حل شود. هنر ما می تواند اولویت گذاری درستی برای خواسته ها و مطالبات و مشکلات استان باشد. آن چیزی را مطرح کنیم که برای ما مهمتر است و دولت بتواند در حل آن به ما کمک کند. در واقع نگاه و رویکرد ما در شناسایی و طرح مطالباتی که با رییس جمهور و اعضای هیئت دولت خواهیم داشت اولویت گذاری ها و طرح مسایلی که برای گروههای بیشتری از مردم اهمیت دارند و می تواند تحول و جهشی را در توسعه استان به دنبال داشته باشد، است.

با توجه به ظرفیت استان در حوزه صنعت و معدن چه مواردی را می توان در این زمینه مطرح و منتفع کرد؟

رییس جمهور مهمان استان است و میزبان مردم استان. دستگاههای دولتی هم بخشی از مردم استان هستند که میزبانی را برعهده دارند. نوع استقبالی که از حضور رییس جمهور در استان می کنیم مصداق ( مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد) است.

مردم استان ما آداب مهمان نوازی را از بسیاری از مردم کشور بهتر می دانند و به جا می آورند و در این سفر هم قطعا بجا خواهند آورد و مطالبات هم در همین حضورها مطرح خواهد شد.

29 مهر 1393 وحید اکبری 2050
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025