مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

 

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان خبر داد
تداوم کسب نمره کیفی نان‌های تولیدی در استان زنجان
مدیر عامل شرکت غله زنجان از تداوم کسب نمره کیفی نان‌های تولیدی این استان خبر داد.
رسول منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: براساس آخرین گزارش سنجش کارشناسی کیفیت نان مرکز پژوهش‌های غلات کشور، نان‌های تولیدی استان زنجان با درجات «خیلی خوب» و «خوب» ارزیابی شده‌اند.
وی افزود: در گزارش اشاره شده که مربوط به دی‌ماه سال‌جاری است، بربری و تافتون رتبه نخست، لواش رتبه دوم و نان سنگک تولید استان رتبه پنجم جدول کیفی نان‌های کشور را به خود اختصاص داده است.
این مسئول ادامه داد: گزارش اشاره شده بر اساس نمونه‌برداری استاندارد و آنالیز علمی نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های مجهز تهیه و به صورت ماهیانه منتشر می‌شود که بیان می‌دارد نان‌های تولیدی استان در یکسال گذشته همواره حائز بالاترین درجات کیفیت در بین استان‌های کشور بوده است.
رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت: اگر چه وضعیت ظاهری نان تا حدودی بازگوی کیفیت آن است، لیکن نمره کیفی نان‌ها پس از ارزیابی حسی، آنالیز ترکیبات، تعیین ph و غیره صورت می‌گیرد که نظریه کارشناسان واحد کنترل کیفی این شرکت مبتنی بر سلامت و کیفیت نان‌های تولیدی استان است.
منصوری در پاسخ به سئوال مطرح شده در مورد علامت‌های نان خوب، به نقل از کارشناسان امر با اشاره به برخی از خصوصیات ظاهری نان خوب، تصریح کرد: شکل نان باید یکنواخت و عاری از برآمدگی و فرورفتگی‌های غیر عادی و سطح رویی نان باید دارای پوسته ظریف و یکنواخت بوده و حالت چرمی نداشته و سطح زیرین نان باید یکنواخت و عاری از علائم سوختگی، خمیری و پارگی باشد.
وی با بیان اینکه رنگ نان باید دارای رنگ طبیعی مخصوص به خود باشد، ادامه داد: بافت نان باید به راحتی در اثر کشیدن پاره شده و راحت لقمه شود.
این مسئول با اشاره به اینکه نان ماکول باید به راحتی جویده شده و در هنگام جویدن به انرژی و فشار زیادی نیاز نداشته باشد، تصریح کرد: نان باید دارای بوی معطر مخصوص به خود بوده و عاری از طعم و مزه غیر عادی باشد.
رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت غله استان زنجان افزودنی‌های شیمیایی مانند جوش شیرین که عملیات پخت و پز را تسهیل می‌کند را به دلیل تغییر ph نان برای سلامت انسان مضر و از خطوط قرمز نان برشمرد و اضافه کرد: وجود مواد خارجی و کپک‌زدگی نان نیز از موارد ناپذیرفتنی محسوب می‌شود.
منصوری با تاکید بر اینکه نان تهیه شده از آرد سبوس‌دار اگر چه از رنگ تیرهتری نسبت به سایر نانها برخوردار است، یادآور شد: نان سبوس‌دار ارزش تغذیه‌ای بالاتری دارد. بنابراین مصرف‌کنندگان و مردم عزیز نباید کیفیت نان را در رنگ روشن آن خلاصه کنند.
وی با اشاره به توزیع و تحویل ماهیانه حدود 8 هزار تن انواع آرد یارانه‌ای، از یک‌هزار و 500 واحد خبازی این استان خبر داد و گفت: اکیپ‌های نظارتی و درجه‌بندی کارخانجات آردسازی به صورت ماهیانه از واحدهای آردسازی بازدید کرده و میزان سبوس‌گیری را در انواع آرد کنترل می‌کنند. 
26 بهمن 1392 وحید اکبری 2018
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025