مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

 

به مناسبت هفته پدافند غیر عامل (4/8/92 الی 11/8/92) نشست تخصصی پدافند غیرعامل با محوریت موضوع نان و غذا روز دوشنبه مورخ 6/8/92 در سالن جلسات شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان ، با عنایت به وظایف حساس و استراتژیک شرکتهای غله در ذخیره سازی ، تأمین و توزیع گندم ، آرد ، نان و سایر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم ، این همایش یکروزه به همت کمیته پدافند غیر عامل این شرکت به مانند سال گذشته که همراه با اجرای مانور قطعی برق در سیلوی غدیر صورت گرفته بود ، با حضور مسئولان سازمان پدافند غیر عامل کشور ، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری و مسئولان و کارکنان شرکت غله و نمایندگان سازمانهای جهاد کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت استان به منظور آشنایی هر چه بیشتر شرکت کنندگان با اهداف و الزامات موضوع پدافند غیر عامل برگزار گردید.
پس از استماع آیاتی چند از کلام الله مجید ، حاضرین به سرود جمهوری اسلامی ادای احترام نمودند.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت غله منطقه 14 در ابتدای جلسه ضمن خوش آمدگویی به مهمانان محترم ، ذخیره سازی کافی کالاهای اساسی و گندم را از مصادیق بارز موضوع پدافند غیر عامل برشمرد و گفت : وجود ذخایر اشاره شده در مواقع لزوم و بحران احتمالی در تنظیم بازار و تأمین سبد خانوار به بازار عرضه شده و ارزاق مردم را تأمین می نماید.
آقای رسول منصوری از خرید و ذخیره سازی موفق گندم مورد نیاز استان در سالجاری خبر داد و افزود : مازاد گندم ذخیره سازی به برخی از استانهای کشور ارسال میگردد.
ایشان به اهمیت استان مبنی بر قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی و همسایگی با 7 استان دیگر اشاره کرد و گفت : نظر به کمبود فضای انباری کالاهای اساسی ، استان زنجان می تواند به عنوان کاندید محل احداث انبارهای چند منظوره برای ذخیره سازی و تأمین کالاهای اساسی منطقه بر اساس استراتژی سازمان پدافند غیر عامل کشور بوده و در این خصوص از معاون فنی سازمان پدافند غیر عامل کشور درخواست حمایت و مساعدت نمودند.
در ادامه برنامه ، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته ، شرکت غله را در حوزه پدافند غیر عامل پیشرو و جدی قلمداد کرد و گفت یکی از حوزه های مهم پدافندی ، سیانت از سیلوها و انبارها و افزایش بازدارندگی در این مراکز می باشد.
 آقای بیات با اشاره به اینکه در تاریخ حدود 14000 جنگ رخداده و 4 میلیارد انسان در اثر جنگها کشته شده اند ، گفت : بروز اختلاف و وقوع جنگ در هیچ دوره ای اجتناب ناپذیر نبوده و کشور ها همواره باید اصول دفاعی و مبانی حفاظتی از کشور ، مردم و زیرساختها را رعایت و عملیاتی نمایند.
در بخشی از برنامه کلیپ آموزشی جهت آشنایی بیشتر افراد حاضر در جلسه با اهمیت بحث پدافند غیر عامل پخش گردید.
سپس معاون فنی وطرحهای عمرانی سازمان پدافند غیر عامل کشور با تبریک اعیاد اسلامی سپری شده ، نقش اساسی شرکت غله را در تأمین کالاهای اساسی و مواذ غذایی مردم مهم قلمداد نمودند.
آقای گواهی تاکید کرد نان و غذا از ابتدائی ترین مایحتاج بشر بوده و در لیست خدمات مورد نیاز مردم در اولویت بوده و قبل از موضوعاتی مانند برق و گاز و غیره مطرح  می گردد.
این مقام مسئول در سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود : تهدیدات زیستی یا به اصطلاح آگرو تروریستی از جمله آخرین تهدیدات دشمن در آلوده کردن محصولات کشاورزی بوده و سالانه هزینه های زیادی توسط ایادی استکبار در این راستا پرداخت می گردد.
گواهی گفت : تروریسم زیستی به معنای استفاده عمدی دشمن از عوامل زیستی مانند باکتریها ، ویروسها و غیره برای آسیب زدن به مواد غذایی و آب شرب در راستای ایجاد بیماری و رعب و وحشت در بین مردم جامعه هدف می باشد.
ایشان راهکار مقابله با این نوع تهدیدات را انجام مطالعات و ایجاد طرح جامع پدافندی در این حوزه ، مکان یابی صحیح مراکز جدید و مدنظر احداث و رعایت الزامات پدافندی و استفاده از فناوری و دانش جدید در این حوزه بر شمرد و گفت در طرحهای توسعه کشور و بخصوص در زمینه انبارها و سیلوها باید از سازه های امن استفاده گردد.
معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه در طبقه بندی صورت گرفته استان زنجان جزو استانهای حیاتی کشور محسوب می گردد ، در پایان به اهمیت ذخیره سازی مواد غذایی مورد نیاز منطقه و استان اشاره ، و از تلاشهای شرکت غله در راستای تحقق این هدف بنیادی تشکر کرد و در ادای این مأموریت برای کارکنان شرکت آرزوی موفقیت نمود.
در پایان جلسه ضمن انجام پذیرایی ، مسئولان به سوالات و بحث های جانبی برخی حاضرین در جلسه پاسخ دادند.
07 آبان 1392 وحید اکبری 2447
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025